2012. október 23., kedd

Csirkés-krumplis egytálétel

Nekem néha egy kis főtt krumpli is belefér a diétámba. Aki szintén így gondolja, az készítse el ezt a kis egyszerű ételt. Kell egy kis változatosság a csirke-barnarizs kombó mellett, nem? :)

Hozzávalók(*):
-kb. fél kiló krumpli
-kb. fél kiló csirkemell apró kockákra vágva
-1 pohár natúr (light) joghurt
-1 nagy fej vöröshagyma apró kockákra / karikákra vágva
-tetszés szerint light sajt (nálam 60 g volt)

1. A krumplit megpucolom, vékony karikákra vágom, és sós vízben addig főzöm, amíg puha nem lesz. 
2. Egy hőálló tálban elrendezgetem a krumpli karikákat, majd ízlés szerint megfűszerezem.
3. A krumplira apróra vágott hagymát szórok. (előtte kicsit meg lehet párolni, aki úgy jobban szereti)
4. Az apró kockákra vágott husit befűszerezem, majd jól elkeverem a joghurtban. Rárétegzem a krumplira.
5. Meghintem reszelt sajttal.
6. Előmelegített sütőben kb. 200 fokon, 30 percig sütöm.

És jó étvágyat! :) Elég basic kaja, de nekem nagyon ízlett. Igazából szinte bármit lehet bele tenni: zöldborsó, kukorica, gomba, stb...

* Mindent mérjetek le pontosan! Azért csak kb. értékeket adtam meg, mert én is csak találomra meghámoztam vagy 4 krumplit, aztán szépen lemértem. Lett is vagy 439 g - nyilván ilyet nem fogok beleírni a receptbe. Azért mondom, hogy mindent írjatok le, aztán a Kcalendar segítségével számoljátok ki az egész étel tápértékét, majd azt osszátok adagokra.

Az én tálam tápértéke:
Kalória: 1172 kcal
Szénhidrát: 115 g
Zsír: 15,6 g
Fehérje: 135 g

Én 4 adagra osztottam, tehát 1 adagra számolva:
Kalória: 293 kcal
Szénhidrát: 28,83 kcal
Zsír: 3,89 g
Fehérje: 33,7 g

2 megjegyzés:

  1. Szia!:)
    A mézes-mustáros csirkemell sikerén fellelkesülve ma ezt a receptet próbáltam ki, ez is nagyon jól sikerült:)
    Én még brokkolival, főtt tojásfehérjével és gombával is rétegeztem, a tetejére pedig kétféle sajt is került:) Ilyen lett: http://kepfeltoltes.hu/121130/IMG_0424_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Az egész tányérnyi adagra pont 400 kcal jött ki, ez ebédre szerintem pont jó:) Köszi a receptet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! De ügyes vagy, örülök neki :)
      Az a jó ebben a receptben, hogy szinte bármi mehet még bele pluszban! A gomba különösen jó ötlet :)

      Törlés