2013. június 16., vasárnap

Túrós-tejfölös tészta karamellizált baconnel

Azt hiszem, hogy erre a címre most sokan felkaptátok a fejeteket. Hogy lehet ilyen recept egy fogyinapló nevű blogon?!

Nos kérem szépen: én a CH-bevitel moderálásában hiszek. Fehérjéből minél több, annál jobb; a zsír pedig jöhet. Röviden így tudnám leírni a nézeteimet. 

A másik dolog, hogy én nem sanyargatom magam, nem éheztetem magam. Igen, sok mindent kerülök, mint pl. a cukor, fehér liszt, napraforgó olaj, stb... És másképp is sütök-főzök, mint régen: de nekem ez az étel belefér, ennyi. 

A másik dolog pedig, hogy ennyi idő után néha már unalmas tud lenni a sok csirkemell, pulykamell... (pedig nagyon változatosan készítem!), úgyhogy néha mást is kell enni.

Ami pedig az ételt illeti:

 A képen durum galuska a köret. 
Ezzel is nagyon finom, viszont CH- és kalóriadúsabb!

Mostanában többször is ettem ilyet, de CH-csökkentett tésztával, így egy CH-szegény, fehérjében gazdag ételt kapunk. (Nyilván zsír is van benne azért:) Meglepő módon nem is olyan sok kcal, az én tésztás adagomban  351 kcal van.

Hozzávalók:
-40 g CH-csökkentett tészta (én Update cérnametélt tésztát használok)
-40 g kockázott vöröshagyma
-30 g kockázott bacon
-80 g sovány tehéntúró (nálam NewLifestyle, Aldis)
-40 g 12%-os tejföl

A tésztát forró, sós vízben megfőzzük. A kockázott bacont és a kockázott hagymát alacsony lángon megpároljuk, közben fel lehet önteni egy kis vízzel is (ha kevés a baconon a zsír). 

Összeállítjuk: a tészára rámorzsoljuk a túrót, rákanalazzuk a tejfölt, majd a baconos keveréket. Ezután mindent jóóól összekeverünk, és jó étvágyat! :)

Jó kis adag, én teljesen jól lakok vele. 
351 kcal, 21 g CH, 15 g zsír, 28 g fehérje
(a bacontől függően ezek változhanak, olyat vegyél, amin van tápértéktáblázat, és akkor tutira mész!)

Ui.: hogy miért cérnametéltet használok, amit levesbe szoktak rakni? Nos, 40 g tészta ránézésre nem túl sok. Állítom viszont, hogy jól lakok vele. Azonban az evésben, jóllakottság érzésben egyaránt nagyon fontos a vizualitás (!)

És bizony 40 g cérnametélt kifőzve sokkal többnek tűnik, mint 40 g penne :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése