2012. október 11., csütörtök

Kcalendar - gyors és könnyű kalóriaszámlálás!

Tudjátok, hogy régen éltem-haltam a My Fitness Pal nevű oldalért. Igen ám, de régen sose számoltam ennyire pontosan a kalóriákat, a makrótápanyagokat pedig egyáltalán nem...

Mondjuk már akkor is az volt az MFP-vel a bajom, hogy a legtöbben az USA-ban használják, ezért tele van az adatbázis ott kapható termékekkel. Persze bármit beírhatunk mi is, de a duplikációkat nem szereti a program, ezért nem mindig engedi, hogy bevigyük az adott ételt! És akkor azt ne is részletezzük, hogy sokan, nagyon sokan csak a kalóriákat számolják (esetleg még a szénhidrátot), és a zsír meg fehérje értékeket be sem írják. Tehát hiába ott van az adatbázisban a Kölln zabpehely, nem sokat érek vele, ha nincs odaírva minden értéke...

Tehát amikor elkezdtem komolyabban számolgatni a dolgokat, egyértelművé vált számomra, hogy az MFP nem felel meg az igényeimnek. Ha pontosan szeretnék tudni mindent, akkor valami másra lesz szükségem... És akkor találtam meg a google segítségével a Kcalendart.

Nem tudom, hogy ki készítette, de tényleg hatalmas nagy köszönet neki! Ez a program pont olyan, mint amilyennek én elképzeltem.

Bármit be lehet vinni az adatbázisba, és eldöntheted azt is, hogy azt megosztod-e másokkal, vagy sem. Van persze egy központi adatbázis is, de azzal ugyanaz a problémám, mint az MFP-vel: legtöbbször a zsírt már be sem írja senki. Éppen ezért folyamatosan bővítgetem olyan termékekkel, ételekkel, amiket fogyasztani szoktam.

És ami a legjobb, hogy amikor hozzáadsz valamit az adatbázisba, akkor külön kiválaszthatod, hogy a tápértékek mire vonatkoznak: 1 darabra, 1 adagra, 100 g-ra, stb... Az MFP-ben ez megint csak gond. Iszonyú furcsán veszi ezeket a dolgokat... 

Maradva a Kölln zabpehely példánál: amikor még anno bevittem az adatbázisba, beírtam szépen a tápanyagokat 100 g-ra vonatkoztatva. Most elég csak kikeresnem az adatbázisból, és beírni annyit, hogy mondjuk 40 g. Egy pillanat alatt kiszámolja neked, hogy az mennyi zsír, szénhidrát, stb.

Ezt a 40 g-ot hozzáadom a reggelihez, aztán folytatom a többivel. Ha közben mondjuk rájövök, hogy hoppá, ma nem is 40 g-ot ettem, csak 30-at, egy pillanat alatt ki tudom javítani a 40-et 30-ra.

Amit mondani akarok ezzel az egésszel, az az, hogy ennek a programnak a használata sokkal kényelmesebb és könnyebb számomra, mint az MFP használata. Nyilván ez egyéni dolog :)

A kaják mellett be tudod pötyögni a súlyodat is, még egy kis grafikont is mutat a változásról. Na meg a szénhidrát-zsír-fehérje eloszlást is mutatja torta diagramos formában.

Persze 1-2 dolog lehetne másképp is a programban, de összességében ez így jó, és tökéletesen megfelel a célomnak. Aki szintén számolgat, annak tényleg szívből ajánlom ezt a programot, mert nagyon jó!

És még valami: anyukám szokta mondani, hogy "hát így nem lehet élni, hogy mindent ki kell számolni''. Neki is mondtam, és most nektek is: valójában nagyon egyszerű, és kevés időt igényel a kalóriaszámlálás.

Mióta ezt a programot használom, napi kb. 3 percem megy el azzal, hogy minden értéket bepötyögök... Nyilván ehhez kell az is, hogy már egyszer a legtöbb étel értékeit beírtam, plusz mindent lemérek, mielőtt elkészítem vagy megeszem. De ez szinte semmi időt sem vesz el.

Ami ''rossz'' hír viszont, hogy ezeket a dolgokat csak akkor lehet megtenni, ha te magad főzöl. Sajnos itthon azokon a helyeken, ahol van tápértéktáblázat, nos, éppen azokon a helyeken nem kéne enni. (Meki, KFC...) Ha beülsz egy menzára, vagy egy pizzázóba, igazából még megbecsülni sem fogad tudni, hogy mennyi kalória van az adott ételben. És akkor a zsírról még nem is beszéltünk!

De kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától :) Lényeg, hogy nagyon ajánlom ezt a programot, mert nekem nagyon sokat segít most is, és azt hiszem, hogy nektek is csak hasznotokra válhat :)

4 megjegyzés:

  1. Szia!

    Én most tartok a 11. napomon. Épp a falat kaparom, annyira kéne most csoki, úgyhogy a netet böngésztem motivációért, így akadtam most rád :)))

    Jó látni, h már ennyit elértél! Az első hét nekem tök jó volt, de utána már minden nap azon gondolkozom, h feladom. A kaja hagyján, de munka után + még általában van valami mindig, este fél11kor ebédet főzni más napra kegyetlen rossz. Plusz vega is vagyok, ez is bonyolítja az életem. Ja és az első hét vége óta nem fogytam semmit. Gáz. Szóval bocsi, kicsit most rossz passzban vagyok, de mindjárt jön a kis túróm almával, utána jobb lesz, remélem! :)

    Gyorsan vissza is olvasgatom, hogy neked milyenek voltak az első hetek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Örülök, hogy rám találtál :)

      Ne add fel! Hidd el, én tudom, hogy milyen nehéz! Húú az első hetek nekem is nagyon nehezek voltak... Én is gondoltam rá párszor, hogy feladom, de mindig arra gondoltam, hogy ha feladom, akkor biztos nem érem el a célomat, ha pedig nem adom fel, akkor legalább esélyt adok magamnak :)

      Igazából most már sokkal könnyebb minden, de azért még mindig vannak nehéz napok.

      A héten pl. előfordult, hogy a suli miatt csak fél 6 után tudtam ebédeni, már szinte szédelegtem az éhségtől :D (Persze ha főztem volna még előző nap... de sajnos erre sem volt lehetőség)

      Azt megkérdezhetem, hogy te számolod a makrókat? Zsír, fehérje, szénhidrát?

      Tavaly amikor "fogyóztam", akkor én csak a kalóriákat számoltam, és szépen lassan azért lementek a kilók, na de most! Szerintem azért elég jó ütemben haladok - és biztos vagyok benne, hogy ezt a számolgatásnak köszönhetem :) Csak azért írom, hogy ha esetleg még nem próbáltad, adj neki egy esélyt.

      Anyukám is vega egyébként. :) Tényleg kicsit nehezíteni tudja a dolgokat, de meg lehet csinálni, én úgy gondolom :)

      (Az én nehezítésem az, hogy hormoninjekciókat kapok, amik eléggé befolyásolják a súlyomat, ezért is számolgatok most mindent. Ezt csak azért említem meg, hogy lásd, mindent meg lehet oldani! De tényleg :)

      Kitartást, semmiképpen ne add fel!! Szurkolok! :)

      Törlés
  2. Tök jó, h írtál, igen, tudom, senkinek nem könnyű, mindenkinek megvannak a nehézségei. Próbálom nem feladni, ezért most én is rávettem magam, h írjak újra a blogomba (ha érdekel, itt van http://greentealemon.blogspot.co.uk/).

    Igen, én a MyNetDiary app-et használom, abba minden napra előre beírom és számolom a kajákat. Viszont egyáltalán nem vagyok benne biztos, h jól a szénh/feh/zsír szükségletek, mert őszintén szólva ahány oldal és számolás annyi féle szám jön ki nekem, és kicsit sem hasonlítanak...
    Te melyik alapján számolod? Neked mik az arányok?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én elég egyedi értékeket veszek alapul :) Nem tudom, hogy ismered-e ShapeShifter blogját, de ő is kb. ilyen értékekkel dolgozik, úgyhogy én végülis tőle vettem át:

      110 g fehérje
      26 g zsír
      170 g szénhidrát (ez azért elég sok, de soha nem is szokott ennyi lenni...)

      Szerintem a zsírt a legnehezebb és egyben a legfontosabb betartani!

      Mindenesetre nem esküdnék meg rá, hogy ezek az értékek megalapozottak, viszont nekem bejött...

      Törlés