2012. november 3., szombat

Rétes

Nem is tudom már, hogy honnan jött az ötlet, de elhatároztam, hogy rétest fogok sütni. Na jó, a tésztát azt készen vettem, mert ilyen szépet én nem tudnék, plusz teljes kiőrlésű, ami külön jó :) (Tante Fanny márkájú, én az Intersparban vettem).

Innen merítettem a joghurttal lekenős ötletet, szerintem nagyon tuti. Egyáltalán nem repedezett ki a teteje! :)


Összesen 4 rúd készült, két túrós és két almás. Íme a hozzávalók:

Almás
-4 db rétes lap (nekem így is elég tésztás lett, de persze lehet emelni is ezt a számot)
-4 db alma meghámozva és lereszelve (nálam 334 g)
-ízlés szerint fahéj
-ízlés szerint édesítő, ha nem elég édes az alma
-kb. fél doboz natúr, light joghurt
-20 g zabpehely

Én a 4 rúd réteshez kb. 1 doboz NewLifestyle joghurtot használtam el. (250 g)

Túrós
-4 db rétes lap
-250 g zsírszegény túró (NewLifestyle)
-1 tojás
-vanília aroma
-ízlés szerint édesítő (nálam xilit, 40 g)
-20 g zabpehely


1. Nedves konyharuhára leterítünk 1 rétes lapot, és vékonyan(!) megkenjük egy kis édesítővel elkevert joghurttal.
2. Ráterítjük a második lapot is, és ismét lekenjük joghurttal.
3. Megszórjuk finoman zabpehellyel.
4. A tésztát a hosszabbik oldala mentén megkenjük töltelékkel.
5. A tészta mind a négy oldalát visszahajtjuk kicsit.
6. A konyharuha segítségével felcsavarjuk a rétesünket.
7. A rudak tetejét vékonyan megkenjük joghurttal.
7. 200 fokos sütőben pirulásig sütjük.

És jó étvágyat :)

Tápértékek 1/3 rúdra (!) vonatkozóan:
Almás: 123.64 kcal, 24.10 g CH, 1.58 g zsír, 3.6 g fehérje
Túrós: 145,74 kcal, 21.96 g CH, 2.47 g zsír, 9.75 g fehérje

4 megjegyzés:

  1. Tök jó! :) Különösen a kalória tartalma a meggyőző! :) :P Meg teljes kiőrlésű is... le a kalappal, ügyesen összehoztad. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Szerintem érdemes lenne kipróbálnod, nagyon fincsi :)

      Törlés
  2. Szia! Hol lehet teljes kiőrlésű réteslapot venni? Sajna előfordulhat, hogy nem jut eszembe/nem jut időm pontosan ebbe a bejegyzésbe visszanézni (az agyam nagyon lyukas, szóval inkább az előbbi....), ha létezik ilyen, megírod nekem az angelocska@gmail.com-ra? Köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Írtam neked!
      Aki pedig esetleg még keresne tk. réteslapot, annak ideírom, hogy én az Intersparban vettem. Valószínű a nagyobbakban lehet kapni :) Viszont sajnos elég drága. De egy dobozban 6 lap van, amiből nekem 3 rúd rétes jön ki.

      :)

      Törlés