2013. december 13., péntek

2. év, 13-16. hét összefoglalás

Nagyon régen írtam már. Mentségemre legyen mondva, nem egyszerű az élet mostanában. Ez a hét pl. az utóbbi időszak legrosszabb hete volt (és még mindig tart), de az vigasztal, hogy ennél már csak jobb jöhet. Remélem! :)

 Amikor kemény az élet, emlékezz rá, hogy te keményebb vagy!

A kettlebellt csinálom tovább töretlenül: edzésen és itthon is, úgyhogy ezzel nincsen gond. Folyamatosan fejlődök, de még nagyon sok munka lesz benne, hogy eljussak oda, ahová szeretnék.

Viszont a keddi edzésen nagyobb súlyokkal dolgoztunk (természetesen lightosabb edzést állított nekünk össze Pisti az ismétlésszám meg gyakorlatok terén, mert most a kilókon volt a hangsúly), így hát: 
  • 12 kilós kettlebellel törököztem edzés elején (5 percig csináltuk folyamatosan). Na most ez hihetetlen önbizalomnövelő volt számomra, mert 8 kilóssal kezdtem még tavasszal. Emlékszem, hogy még a kezdetek kezdetén remegett a kezem, ahogy tartottam a fejem fölött a súlyt, annyira nehéz volt, és nagyon féltem, nehogy a fejemre ejtsem :) Néhány hete már 10 kilóssal töröközöm, na de 12 kilóssal még soha nem is próbáltam, és egészen meglepődtem, hogy (relatíve) milyen egyszerűen ment!
  • 20 kilós (!) kettlebellel ment a deadlift, két kezes swing, váltott kezes swing, guggolás. A swinget 12 kilóssal szoktam nyomni, ami igazából egy ideje már kicsit könnyű nekem, viszont sokszor olyan ismétlésszámmal kell csinálni, hogy még nem tudtam nagyobbra váltani. 
Mindennek az eredménye az volt, hogy egyrészt aznap nagyon megérezte a derekam (baj az természetesen nem történt, hiszen jó formával végeztem a gyakorlatokat), másrészt, hogy még ma is - tehát 3 nappal az edzés után - borzasztó izomlázom van a trapeziusomban (csuklyás izom).


Viszont pl. a combomban nem érzem, pedig ment rá rendesen.

A múlt hét pénteki edzésen pedig nem volt bent az edzőnk, küldött be maga helyett edzéstervet. 10 perc swinggel zártuk az órát, a cél 250 db swing elvégzése volt. 280 sikerült. Az egyik srác rákérdezett, hogy na mennyi lett, mire én elmondtam neki, erre tök aranyos volt, mondta a többieknek, hogy "Pisti mindenkire nagyon büszke lenne, de főleg Izára, mert 280 swinget csinált! Tapsoljuk meg!"

(Pisti az edzőnk, by the way :D) Hát én olyan zavarban voltam, de ami még ennél is durvább, hogy olyan kis cukik voltak, és tényleg megtapsoltak! Mondtam a srácnak, hogy te tiszta hülye vagy :D Jólesett nagyon, mert bizony sokszor vannak nehézségek is, amikor elbizonytalanodok a kompetenciámban.

Na és akkor a kajáról. Kemény dió...

Idén tanulok belgyógyászatot, és mindenféle szakorvos tart nekünk gyakorlatot. Egymástól teljesen függetlenül két vesével foglalkozó szakember is elmondta nekünk, hogy sok testépítő került már be hozzájuk, mert irreálisan sok fehérjét fogyasztottak, és tönkrement a veséjük. Most pedig járhatnak dialízisre...

Próbáltam megtudakolni, hogy mégis mit jelent a nagyon sok fehérje, mert azért valljuk be, sok fehérjét fogyasztottam eddig, de egy férfi testépítőhöz képest nem volt az olyan sok. Persze pontos választ nem kaptam, hiszen ezt nem lehet így konkrétan megmondani, plusz mindenkinek más a szervezete, viszont azt az információt kaptam, hogy azért olyan 1,5-2 g/tskg/nap fehérjénél nem kéne gond legyen.

Most mondhatjátok, hogy nem is igaz, hogy káros a sok fehérje, meg blabla, eddig én sem hittem ebben, de ez most engem szíven ütött, elgondolkoztatott. És tudjátok, próbáltam utánaolvasni egy kicsit ennek a dolognak, de nem olyan egyszerű. Nem nyugodtam meg.

És belegondoltam, hogy persze, hogy a testépítéssel foglalkozó oldalak, meg a tápkieg gyártók védik a fehérjekészítményeket, meg a magas fehérjebevitelt, de... nekik azért ebből előnyük származik, ráadásul nem épp a vese a szakterületük... És a mai világban ez már nem jellemző, de számomra egy orvos igenis tekintély, és amit mond, azon minimum elgondolkozok. 

Aztán elgondolkoztam azon is, hogy hé, én csak egy lány vagyok, aki ki akarja hozni magából a maximumot... De nem foglalkozom testépítéssel, nem is szándékozom - és soha nem akartam fitneszmodell lenni. Vajon megéri-e nekem kockáztatni egy tök természetellenes magas fehérjebevitellel csak úgy passzióból? A válasz nekem egyértelmű: NEM.

Úgy tűnik, hogy olyan napi 1,8-2g fehérje/tskg még elég biztonságosnak mondható, úgyhogy eldöntöttem, hogy ennél feljebb nem fogok menni. Nem akarok kockáztatni, lehet ezért elítélni, de ezt már eldöntöttem, és úgy érzem, hogy ez a helyes.

Másik dolog, hogy pár hétig ''kajaundorban'' szenvedtem. Kb. minden kaja gondolata undorral töltött el, de főleg a fehérjedús ételeké: csirkemell, túró, tojás, fehérjepor... Ez rendesen felborította a kajálásomat.

Ez nagyon nehéz volt nekem, fogalmam sem volt sokszor, hogy mit egyek, és tényleg nagyon rossz volt az egész helyzet - úgyhogy több CH-t vittem be, a fehérjét pedig nem erőltettem, tényleg csak annyit ettem, amennyit kívántam. Néha a 80 g-ot sem érte el így a fehérjebevitelem.

Most kérdezhetnétek, hogy megbántam-e a szálkásítást? A válaszom egyértelmű NEM. Láttam, hogy milyen eredményeket lehet elérni egy jó diétával, és sporttal... Viszont tény, hogy kicsit kimerültem már a végére, és hát...

Most már tapasztalatból tudom, hogy nem sok értelme van a szálkásításnak hosszútávon. Ez arra jó, ha valamilyen alkalomra szeretnénk a legjobb formánkat hozni (pl. fitnesz modellek -> verseny, fotózás), de ez nem egy követhető életforma, és az eredménye sem tart örökké.

Na és akkor néhány kép, sok volt már a szöveg (és még az önértékelési zavaraimról és egyebekről nem is írtam).

Limara-féle ropogós, sajtos szál
Liszt: fele update liszt, fele durum. 
Nagyon finom omlós, barátom odáig volt érte.

MásTészta-féle isler
Nagyon jól néz ki, de túl sokat változtattam az eredeti recepten, 
úgyhogy ízre nem volt egy nagy durranás sajnos. :/
Recept itt, de ti tartsátok be pontosan :)



Édesburgonya tócsni
Hát ez valami fantasztikusan finom!! 
Mi köretként ettük, de önmagában is szuper. 
Ha csak egyetlen dolgot próbáltok ki a blogomról, legyen ez, 
nem fogjátok megbánni!
Ui.: én durum liszttel készítettem, de szerintem szinte mindegy, 
mit használtok, csak azért kell, hogy összetartsa a masszát.

Sajtos karaj tócsnival
A karaj receptjét itt találjátok.

Tárkonyos csirkeraguleves
Recept innen, némi változtatással.



Bulizni voltunk! Évek óta nem voltam, és
nagyon jól éreztük magunkat :)

8 megjegyzés:

  1. De vártam a bejegyzésed. :D Azok a csokis mástészta cuccok nagyon finomnak néznek ki. :) Tuti kipróbálom. Még a diétás "mézes"kalácsot akarom kipróbálni, meg erdeigyümipudingos valamit is.Ezt még megálmodom.

    A Peak fehérje baromi finom. <3 A Delicious Whey Eper maga az álom. Vízzel is, tejjel is. A másik tejjel nagyon sűrű, szinte szirup, szóval az csak vízzel, kb. 250-300ml-vel. A másik inkább 200ml folyadékkal.
    De majd hétvégén írok mindkettőről. Csak mostanra próbáltam ki mindenféle verzióban, meg sajnos volt pár túl óra is. :( Edzeni így csak vasárnap-hétfő-kedd tudtam. D

    A kettlebelles rész picit kínai volt, de azért gratulálok. Ügyes vagy. :) :) :) 12 kilót csak úgy himbálni.... :D De ezt egyszer majd elmagyarázod. :D

    2x20kilóval próbáltunk a munkahelyen terheléses tesztet csinálni tegnap. jó volt emelgetni azokat is. Csak két kézzel ment. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom a bejegyzésed, de már így röviden is jó olvasni, hogy finomak a fehérjék! :) Én is akarok Peak fehérjét :D Most már megbeszéltem magammal, hogy legkésőbb januártól újra iszom fehérjét, mert persze a túl magas fehérjebevitel sem jó, de most átestem a ló túloldalára, és siralmas a helyzet. És érzem, hogy a fejlődésemnek sem tesz ez jót, hogy ilyen alacsony a fehérjebevitelem + kimarad az edzés utáni turmix...

      Jajj amúgy pont nem himbáltam a 12 kilós súlyt, az a 20-as volt :D
      A török, amit 12 kilóval csináltam most, így néz ki (persze csak ha érdekel :)): http://www.youtube.com/watch?v=GEDexKJK3TI

      Terheléses vizsgálatot? Miért kell az nektek? :O Durva :)

      Törlés
    2. Nem magamat kellett terhelni, hanem porszívót tesztelni. :D Egy készüléken 40 kiló terhelés van raklapon. Ezt kellett szimulálni, hogy szállítás közben bekapcsol-e. :)

      A videót megnéztem. Nem fáj tőle a csuklód? Ezt folyamatosan így tartani és ilyen sokat csinálni egymás után? :)

      Törlés
    3. Jaj értem, már komolyan megijedtem :D
      Nem fáj egyáltalán, az elején jól megtanuljuk, hogy hogyan kell tartani a súlyt, és nagyon fontos, hogy soha "ne törjön meg a csuklód''

      Úgyhogy még soha nem fájt a kettlebelltől a csuklóm, de igazából semmi másom sem. (az izomláz az nyilván kivétel, de hát az nem fájdalom igazából :)

      Törlés
  2. Jó, hogy írtad ezt a fehérjés dolgot, mert most én is ráálltam, hogy elég sokat viszek be (3g/kg) de azért ezen így most már jobban elgondolkozok, mert azért nem célom, hogy az egészségemre menjen.
    Ráadásul ezzel együtt a CH-m nagyon alacsony, amit többen mondtak, hogy emeljem meg, mert így tuti nem fogok fejlődni.
    Tehát azt hiszem változtatok ezen, amíg még nem lesz belőle gond.

    Amúgy nagyon jól nézel ki a bulis képen :)
    A kettlebellhez pedig gratulálok :) *tapstaps* :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp gondold át szerintem, hogy mennyire van szükséged ilyen magas fehérjebevitelre. Én ősszel szálkásító étrendet követtem, szintén 3g/tskg fehérjebevitellel. Többé nem állnék neki ilyennek... De nem akarok beleszólni, a te dolgod :)

      Köszönöm szépen :)

      Törlés
  3. nagyon gratulálok, a fogyásodhoz, és a felismerésedhez is. Ez a túlzott fehérjebevitel iszonyú káros ( a paleo is egy nagy ökörség) és fantasztikusnak tartom, hogy a trenddel ellentétben IS használod az eszed! A válasz, valóban: kiegyensúlyozott, vegyes, étrend, mértékkel. További sok sikert!! egy józan ésszel élő edző

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nagyon örülök neki, hogy te is úgy gondolod, ahogy én. Bárcsak többen is rájönnének erre... Semmivel sem jó túlzásokba esni, meg végletegkben gondolkozni. :S

      Törlés