2013. október 6., vasárnap

2. év, 6. hét összefoglalás

09. 09: 56 kg
09. 16: 55,5 kg
09. 23: 55 kg
09. 28: 54,5 kg
10. 06: 54 kg

4 hét telt el a szálkásításból. Bevallom, hogy volt a héten pár nagyon nehéz nap evés szempontjából. Szerintem egyáltalán nem eszem keveset, és általában elég is szokott lenni (sőt, néha még sok is). De mindig vannak olyan napok, amikor valami miatt többet ennék - igen ám, de ilyenkor nem is éhes vagyok igazán, inkább csak a szemem kívánja, vagy unatkozom. Úgyhogy ilyenkor az egyetlen járható út az ellenállás. Nem állítom, hogy könnyű, de ha el akarom érni a célomat (naná!), akkor muszáj.

Végülis örömmel jelenthetem, hogy sikerült, és tartottam a kalória- (és CH-) limitet is. :)

Na de! Lement 2 kiló, úgyhogy ideje újrakalkulálni a kalórialimitet:
  • A mai naptól kezdve max. 1692 kalóriát fogok fogyasztani naponta.
  • A CH-bevitel továbbra is <110 g/nap lesz.
  • Fehérje: 150-160 g/nap

A nehéz napokat leszámítva egyáltalán nem szenvedek. Féltem tőle kicsit, hogy a kevés szénhidráttól erőtlen leszek, de szerencsére ez (még) nem következett be. Tetszik nekem ez az étrend, mindenféle magas zsírtartalmú dolgot lehet enni, ami ugye egyrészt finom, másrészt eltelít, és később leszek éhes. Nekem való! :)

Az edzés a ''szokásos'' volt: heti két kettlebell, plusz egy alkalom Jillian. A pénteki kettlebell edzésen TRX-et is használtunk - ami egy nagyon gyilkos eszköz tud lenni - úgyhogy most felállni alig tudok az ágyból, úgy fáj az összes létező hasizmom. (Na és amikor tüsszentek...! Áhhh)

És akkor néhány kép. Volt a héten egyébként süti is, de semmi új, úgyhogy képek nem készültek. (főleg a citromos protein szeletet sütöm, de azt 2-3 naponta)
Csirkemell filé (a szokásos pácban), pirított répával
A répa receptje itt található, pasi-kompatibilis köret ;)

Saslik
Csirkemell filé, saslik hagyma (kisebb hagymák, direkt ilyen néven
lehet kapni), szalonna. A pác ismét a szokásos kókuszzsíros, 
de ez ízlés kérdése, mással is nagyon finom :)

Sütőben sült csirketekercs (itt még nyersen)
Vékonyra szeletelt csirkemell filé, kókuszzsírban megforgatva, fűszerezve.
Sajttal-sonkával töltve, feltekerve, szeletelt baconbe csavarva. 
30 perc 200 fokon bőven elég neki :)

 Csirketercs vajon párolt brokkolival és répával
Gyerekek, a vajon párolt brokkoli NAGYON finom!! 
A barátom felesben kapta basmati rizzsel, mivel ő nem szálkásít.

 Reggeli cappuccino, tejhabbal és fahéjjal
Teljesen véletlenül lett a szórás szívecske alakú, 
de gondoltam megosztom veletek, mert szívet melengető <3

8 megjegyzés:

  1. Szia :)
    Nagyon szépen haladsz :) Majd hozz magadról is képet, kíváncsi vagyok :)

    Más téma. Nem félsz attól, hogy a fehérje amit beviszel sok?? Valahol olvastam, hogy a súlyod*2 grammot érdemes bevinni, a felett egészségtelen.
    Lehet én tudom rosszul. Szóval nem rossz szándékúan írtam :)

    További sok sikert! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! De aranyos vagy, köszönöm, hogy aggódsz :) Ez a megemelt fehérjebevitel csak korlátozott ideig fog tartani. Még 2 kilót szeretnék leadni, utána valószínűleg súlytartó üzemmódba kapcsolok :) (ez megemelt kalóriabevitellel jár, és persze a makrókon is változtatok majd)

      Szálkásításban lehet, sőt kell 3g fehérje / testsúlykilogram. Erre azért van szükség, hogy megakadályozza a katabolizmust. Mert ugye csökkentett kalóriabevitellel, és csökkentett CH-bevitellel dolgozik most a testem, tehát fogyni fogok. A kérdés csak az, hogy miből?

      Szálkásítás során maximalizálni szeretnénk a zsírveszteséget, és minimalizálni az izomveszteséget. És ezt a megemelt fehérjebevitellel tudjuk segíteni / elérni. Kell az izmoknak a fehérje :)

      (persze így is biztosan veszítek izomból is, ezt nem nagyon lehet kikerülni, még a legügyesebb diétával sem). Persze nem lehet ezt a végtelenségig csinálni, nem is fogom. Már csak pár hét reményeim szerint :)

      Köszönöm szépen, majd rakok fel képet! :) De még nem olyan óriási a változás. :)

      Törlés
    2. értem :)
      És szerinted ez akkor is működik ha én kg-ba már nem akarok fogyni sokkal inkább izmosodni. Gondolom akkor nálam is működne. Még mndig agyalok, hogy belevágjak, kicsit fura nekem ez a paleo vonal. Főleg, mert nem szeretem az ilyen zsíros húsos dolgokat....csak csirkemellet vagyok hajlandó megenni :D Nehéz eset vagyok, de az alakomért képes vagyok áldozatot hozni :D Azon ne múljon..
      Csak még tanácstalan vagyok, de szerintem ez kiderült számodra is :)

      Törlés
    3. Hát én nem vagyok paleos, úgyhogy erre biztos nem én foglak rábeszélni :D Viszont szerintem a paleo nagyon jó dolog. Nekem van pár dolog, amiről nem szeretnék lemondani, mert nem látom (számomra!) értelmét, pl.: tej, túró, zab(pehely)... És ezeket mind tiltja a paleo. Na nálam ez nem, Nem mondom, hogy sosem leszek paleos, de most biztos nem. Úgy érzem, hogy jó úton haladok, finomakat eszem - miért is változtatnék? :)

      Szerintem egyébként ha izmosodni szeretnél, akkor inkább az edzésre gyúrj rá :) Jól jön persze a megemelt fehérjebevitel, de valószínű elég lenne 2g/tskg is.

      Mit edzel, heti hányszor? Fehérje turmixot fogyasztasz? Kb. milyen a fehérjebeviteled? :) (bocsánat, sok kérdés :)

      Törlés
    4. Most kezdtem el másodszorra az insanityt az elsőnél a kaja nem volt a legjobb. A 2. hetem végénél vagyok :) Fehérje turmixot nem iszok, de nagyon gondolkozok rajta, mert eddig azért nem ittam, mert, hogy drága, de igazából amúgy se jövök ki olcsóbban....
      Fehérjét pedig csirkéből túróból cottage cheeseből viszem be. Hát úgy kb ennyi :)
      Azért sem akarom nagyon csökkenteni a CH-t mert insyhez bizony kell. :) Láttam Te is csináltad :)

      Törlés
    5. Áh, sajnos nem végig :) Kétszer is belevágtam, de nekem az nem jött be, hogy heti 6 napot kéne végigedzeni, ami azért baj, mert én mást is szeretnék mellette csinálni.

      Szerintem próbáld ki a fehérjét, én csak jót tudok róla mondani. 1 adagban több mint 20 g fehérje van (nyilván attól is függ, hogy milyen fajta), ami azért elég jó. És mellette minimálisan CH, zsír, meg kcal. Összességében tényleg jobban jössz ki vele.

      De először szerintem mindenképp egy kis tasakos verziót próbálj, mert ha nagyon nem jön be, akkor is csak kb. 250 ft-ot buksz rajta :)

      Törlés
  2. Szia!
    Néha-néha beleolvasok a blogba. Először is gratulálni szeretnék az elért eredményhez. Nagyon jókat olvastam a kettlebellről. Láttam hogy te is debreceni vagy. Hova jársz órákra?
    köszi
    Anita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm szépen, kedves vagy :)

      Én a Domb u. 1. szám alatt lévő Combat Clubba járok. (a Fórumhoz van közel). Viszont nem tudom, hogy mikor indul a következő kezdő csoport, ha szeretnéd, utána tudok kérdezni :)

      Merthogy ez úgy működik, hogy egy ideig a kezdő csoportba kell járni (az alapmozdulatokat tanuljuk ilyenkor), és ebben az időszakban nem is nagyon kéne hiányozni. Megoldható persze, csak érdemesebb minden órán ott lenni. Jelenleg kedden és pénteken van edzés, a kezdőknek 18:30-tól.

      (haladóként 18:30-ra és 19:30-ra is lehet menni)

      Nekünk még úgy volt, hogy 3 hónapot kellett (volna elvileg) lenyomni a kezdő csoportban, de végülis kb. 2 hónap alatt átvettünk mindent. A mostani csoport is elég jól halad.

      Ha van még kérdésed, írj nyugodtan, szívesen segítek :)

      Törlés