2013. december 24., kedd

2. év, 17. hét összefoglalás

Ha a múlt hét az idei év legrosszabb hete volt, akkor erre a hétre már nincsenek is jelzőim. :) Na azért csak túléltem valahogy.

Szerdán 2 jegymegajánló zh-m volt. Kedden és pénteken még gyakorlatokra kellett mennem, a többi napon pedig ugyanúgy óráim voltak, amiken bent kellett ülni... (jó sokat) Szombaton pedig 2 vizsgám is volt... Jó ötletnek tűnt még pár hete egy napra bepakolni mindkettőt, mondván, hogy milyen szuper lesz túllenni rajtuk a vizsgaidőszak első napján.

A felkészülés vége felé már nem tűnt olyan jó ötletnek a dolog, felváltva olvasgattam a bőrgyógyászatot és a farmakológiát, ÉS mindennek tetejébe - csak hogy érzékeltessem a helyzet súlyosságát :D - még edzésre sem tudtam elmenni pénteken. Pedig már felöltözve álltam a lakásban, és azon gondolkoztam, hogy na most mi legyen? Végül nem is a 2 vizsga állított meg, inkább az, hogy már napok óta alig aludtam (plusz stressz), úgyhogy nehezemre esett volna súlyokat emelgetni...

Közben barátom nagyon durván megfázott, de tényleg, borzasztó beteg volt szegény. Neki is próbáltam kedveskedni, gyümölcssaláta itt meg ott, meg finomságok, de közben meg lapátoltam magamba a C-vitamint, nehogy én is elkapjam tőle, mert akkor aztán mindennek vége.

Jelentem, hogy nem lettem beteg, és ez tényleg óriási öröm számomra, mert - nem akarom elkiabálni - de az utóbbi időben a suliban is sokat voltam összezárva beteg emberekkel, és régen ilyenkor simán ágynak estem volna azonnal, de most már eléggé megerősödött az immunrendszerem :)

Csütörtökön-pénteken két unokatestvérem volt látogatóban, úgyhogy még takarítanom, meg pakolásznom is kellett (meg persze házigazdáskodni :), de nagyon örültem nekik, meg hát szerencsére ezt is sikerült abszolválni.

Sűrű egy hét volt ez, na! :)

Na de! Megérte a sok szenvedést, mert mindkét zh-m sikerült, mindkét vizsgám sikerült :) Ráadásul farmakóból ötöst kaptam, ami külön nagy öröm. Úgyhogy most már "csak'' 5 vizsga van hátra! :D

 Túró alapú kenyérlángos (recept itt)
és forralt bor nyírfacukorral

Ez a kenyérlángos hihetetlenül finom, barátom is teljesen 
odáig volt érte, szóval pasi-kompatibilis :)
Én nem pont a recept szerint csináltam, íme:

250 g krémes túró (Aldis New Lifestyle, 1 doboz)
220 g durum liszt
1 tasak porélesztő
1 ek sikér
1 kk só
1,5 dl langyos tej

Feltét: nálunk 1 nagy kockázott vöröshagyma, 
ezt 15 g libazsíron megdinszteltem. 200 g kockázott bacon, 200 g tejföl. 

A tésztát kb. 1 órát kelesztettem, de a túró miatt nem kelt meg nagyon nagyra.

A tésztát szilikonos sütőlapra simítottam, mert nagyon ragad (!!), előbb sütöttem egy kicsit, majd azután pakoltam rá a feltéteket, majd addig sütöttem, amíg már a baconből kisült a zsír, és a tészta alja pirulni kezdett. Ebből a mennyiségből 4 hatalmas szelet lett.

 Édesburgonya tócsni, mézes-mustáros csirkecomb-filével

 Durum tészta, bacon, tejszín, sajt
(amikor már nagyon nem volt időm / ötletem :)

 Gyümölcsök, zöldségek

 Reggeli
(igen, eléggé szeretem a bacont :D

 Mazsola


 Ennél a széknél dolgoztam ebben a félévben. 
A székben az egyik csoporttársam ül éppen, és megengedte, 
hogy felrakjam a képet :)

4 megjegyzés:

  1. Nagyon gratula a zh-idhoz meg a vizsgáidhoz. :) Meg sok szerencsét a maradékhoz is. :) Amúgy.... mi az a farmakológia? :D Én nem tudnám azt tanulni, amit te. Vagy amit az orvosok. Úgy ájulok el az első alkalommal, min a huzat. És lehet szégyen, de én a mai napig elbőgöm magam a fogorvosi rendelőben, úgy félek. Meg az ájulás kerülget. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen, rámfér egyébként, mert tényleg nagyon sok van még hátra :) A farmakó az magyarul gyógyszertan. Fájdalomcsillapítók, érzéstelenítők meg még egy csomó minden. És nagyon sok gyógyszernév :D

      Tudom, könnyű ezt mondani, de: ne félj a fogorvostól :) Igyekszünk mindent fájdalommentessé tenni, és óvatosan dolgozni :) Persze tudom, hogy nem kellemes, de hidd el, minél jobban izgulsz, annál rosszabb sajnos.

      De egyébként megértelek :)

      Törlés
    2. Kicsit orvos fóbiám van sajnos. :(

      Törlés
  2. Gratulálok az elért szép eredményeidhez.
    A receptekért pedig külön köszönet.
    Leszögezném, hogy nagyon jól áll neked az a ronda, ijesztő maszk, ragyognak a szemeid, nagyon barátságos vagy benne, a betegeknek biztos nagyon szimpatikus lehetsz! :-)

    VálaszTörlés