2012. december 11., kedd

Lasagne à la Bella

Már régóta adós vagyok ezzel a bejegyzéssel, még réges-régen (hetekkel ezelőtt :D) írtam. Olaszok és ínyencek kérem nézzenek félre! :)

Húúú. Lasagne! Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én imádom a lasagnét! Az egyik kedvenc ételem. Mostanában többször is összedobtam a barátomnak a "régi" receptem szerint, úgyhogy alaposan megkívántam.

Kicsit keresgéltem a neten, aztán nézelődtem itt-ott, többek között a Herba házban. Szomorúan vettem tudomásul, hogy se a Dia-Wellness, se Norbi nem csinál lasagne tésztát... (pedig az update és a dia tészták is tök jók, mert szénhidrát csökkentettek!) Teljes kiőrlésűt azt találtam, de mivel sehol sem találtam a neten tápértéktáblázatot róla, ezért egyelőre nem is mertem megrendelni.

Viszont! Itt olvastam egy tök jó receptet. Azt írja, hogy az Aldiban szupi durum lasagne tésztát, ill. bio paradicsomszószt lehet kapni. A paradicsomszószig el is jutottam, de a tésztát nem találtam sehol... Szóval eléggé el voltam keseredve, mert már elképzeltem, hogy a hosszú hétvégén én bizony lasagnét fogok enni...

De eszembe jutott, hogy megnézzem itthon, hogy mégis a Gyermelyi lasagne tészta milyen. Nos, jelentem: durum tésztából készült! Szuper :)

Hozzávalók:
-500 g pulyka darálthús
-70 g lasagne tésztalap
-Light sajt ízlés szerint - nálam 60 g
-1 nagy vöröshagyma
-350 g aldis bio paradicsomszósz
-fűszerek ízlés szerint (nálam: só, bors, bazsalikom, oregano, petrezselyem)


1. Az apróra vágott hagymát pici vízen megpárolom, majd rádobom a darált húst, pirítom.
2. Ráöntöm a paradicsomszószt.
3. Fűszerezem.
4. Ha a szósz kész, egy hőálló tál aljába öntöm kb. a harmadát.
5. Ezután rákerülnek a nyers tésztalapok, majd ismét a szósz, tészta...
6. Az utolsó réteg szósz legyen.
7. Meghintjük ízlés szerint sajttal.
8. Be a sütőbe! 200 fokon kb. 30 percen keresztül sütjük.
9. Jó étvágyat! :)

Nálam ez négy adag lett.
1 adag tápértéke:
Kalória: 274,84 kcal
Fehérje: 31,51 g
Szénhidrát: 15,35 g
Zsír: 9,58 g

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése