2014. április 16., szerda

2. év, 33. hét összefoglalás

Nem sok említésre méltó dolog történt a héten, úgyhogy most inkább képeket mutogatok :)

 Mirinda szelet

Szinte mindig változtatok minden recepten valamit, attól függően, hogy mi van itthon, és hogy gondolom jónak, stb. Most éppen S-es tojások voltak itthon, úgyhogy 5 db tojásból sült a piskóta; fél kiló túróból készült a krém (és én édesítettem is), plusz 100%-os narancsléből készült a zselé, szörp helyett.

Nagyon finom lett, és pikk-pakk elkészült, mindenkinek csak ajánlani tudom! Úgyis jön a Húsvét, kell egy jó, diétás süti recept, és ez pont az ;)

Én nem bírtam várni a szeleteléssel, míg normálisan kihűl, úgyhogy azért lett ilyen csúnyácska :)

 Sajtos-hagymás rakott csirkemell, rizs, uborka.

 Kókuszos zabkása banánnal
50 g zabpehely
20 g kókuszreszelék
1 dl tej
Víz, édesítő (ízlés szerint)
1 kisebb banán

A zabpelyhet és a kókuszreszeléket felteszem főni annyi vízzel, hogy ellepje. Amikor felszívta az összes folyadékot, öntök hozzá még kb. 2 deci vizet. (néha megkeverem) A tejben elkeverem az édesítőt, majd a zabpehelyhez öntöm. Kevergetve addig főzöm, amíg be nem sűrűsödik. (ez 1-2 perc)

Banánkarikákkal tálalom :)
Én általában tízóraira szoktam enni.

Sütőben sült csirkecomb basmati rizzsel
(savanyú uborkával ettük, de az nincs a képen)

A combokat megmosom, majd ízlés szerint fűszerezem. (jó alaposan!) Egy jénaiba rakom a combokat, és libazsír darabokat teszek rájuk (nálam 17 g volt 3 nagy combra). 200 fokon, előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt megsütöm, de közben legalább egyszer megfordítom őket.

Nagyon finom, omlós (és még fóliával sem kellett letakarni) :)

3 megjegyzés:

  1. Az a csirke comb annyira, de annyira finomnak néz ki. O.o

    Banános zabkása is tuti. Én most a csokis-kókuszosra vagyok teljesen rákattanva. Reggelire szoktam enni, ill. este ha még a makrók indokolják, nagyon jó a maradékok pótlására, mert az arányok változtatását sokféleképp meg lehet oldani.

    Én így szoktam:
    30g aprószemű zabpehely+75ml 1,5%-os tej(ez pont el lepi) -> 30-60sec mikró, 5-6g keserű kakaópor(egy kiskanál kb.)+15g tejsavó fehérje(mogyorósat szoktam, vaníliással nem jött be, csokit el tudom még képzelni, de olyanom most nincs).

    Ezt összekeverem, megszórom kókuszreszivel(10g) és kész. :)

    282kcal | 25g CH, 11g ZS, 21g F

    Meg a gyümis túróra vagyok rákattanva(natúr joghurt, túró és gyümölcs, meg folyékony édesítő ha indokolt). :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a zabkását nagyon sokféleképpen lehet variálni, én sem mindig így eszem :) Mondjuk fehérjével pont nem szoktam, de jó ötlet! :)

      Hú én még ősszel annyi kókuszos túrókrémet ettem, hogy utána egy ideig rá sem bírtam nézni a túróra, szerencsére azóta már normalizálódott a helyzet :D

      Amúgy a Mirinda szeletet nagyon ajánlom neked, mert nemcsak hogy finom, de nagyon jók a makrói is! :) 1 nagy kockában van: 73,54 kcal, 6,7 g F, 1,83 g Zs és 7,07 g CH (de ugye zabpehelylisztből készül, szóval ennek egy része rost) :) 2 kocka már simán egy tízórai / uzsonna adag.

      Törlés
    2. Már tervbe van véve. :D Annyira jól néz ki. Amúgy a Fantás verziót is kóstoltam anno, de az annyira nem jött be. Lehet azért, hogy egyébként sem szeretem ezeket a szénsavas lötyiket(drága, cukros, szénsavas), nem bírja a pocakom a szénsavat, meg megfájdul a fejem is tőle.

      Törlés